3 Eylül 2009 Perşembe

mizitra peyniri

girit peyniri

Mizitra peyniri anız sütüyle yapılır, lora benzer ama aynı değildir.
Tahmin edeceğiniz gibi daha yağlıdır (Belki "Tire çamur peyniri" gibi göründüğünü söyleyebiliriz, ama sadece görüntü olarak)

Mizitrayla hem pita hem makarna hem omlet enfes olur, gerisi "sadece" hayal gücünüzle sınırlı

Bu hamur işinin asıl adı mizihrapites tir. Zaten mizihra lor peyniri demektir. Düzeltmek istedim. Benim annem de yapıyor, o da anneannemden öğrenmiş.

MİZİTHROPİTES ( LORLU POĞAÇA)
Önce hamur için yarım kilo un, bir çay bardağı yoğurt, yarım çay bardağı zeytinyağı, bir kabartma tozu karıştırılıp yoğrulur ve mayalanması için bekletilirken ayrı bir yerde yarım kilo tatlı lor alınır.İçerisine 3 çorba kaşığı toz şeker, yarım çay kaşığı tarçın, Bir miktar kıyılmış nane, ve bir yumurta eklenerek iyice karıştırılır. Hamur mayalanınca hamurdan yumurta büyüklüğünde alınan bezeler merdane ile yarım santim kalınlığında açılır. Bir tabak kenarı yuvarlayarak yaklaşık 10 santim çapında daireler şeklinde kesilen bu hamurların ortalarına birer kaşık lor karışımı konur. Hamur ikiye katlanarak yarım ay şeklinde kenarları da parmakla bastırılarak yapıştırılır. Kızgın zeytin yağında kızartılıp çıkarılınca üzerlerine pudra şekeri serpilerek yenir. İstenirse kızartmak yerine yağlanmış tepsiye dizilerek 200 derecelik fırında üzerleri hafif kızarıncaya kadar pişirilip pudra şekeri serpilerek de yenilebilir.Ama esası yağda kızartmaktır. Afiyet olsun
--
once hamurur mayaliyorsunuz kabarincaya kadar bekleniyor daha sonra taze lor ve nane karistirilip kucuk hamurlara konup yarim ay seklinde kapatiliyor .Bu arad tavaya yag (zeytinyagi) konup ateste kiziyor .Hazirlanan mizropideler tavaya atilip kizartiliyor .Afiyet olsun eger eksik biliyorsam duzeltin
--
evet mayalı bir hamurla yapılıyo ama yapılan hamur yumuşak oluyo ve elın içinde yuvarlak yapılıp içine tatlı lorla naneyle iç konup kapatılıp hemen kızgın tavada kızartılıyoo bu kadarını bılıyorum fakat bana ölçülü bir tarif lazımm. hepınız sevıyorum...
uzay sonsuzlugu sevgılerımle....
--
hamur, avuç içi büyüklüğünde ve yuvarlak şekilde oluyor ben böyle biliyorum ve ablam hala aynı lezzette yapıyor,bende afiyetle yiyorum.Ölçü isterseniz maalesef veremiyorum çünkü giritliler yemeklerde ölçü kullanmaz.

benim bildiğime göre rahmetli annem çok yapardı hamuru yogurduktan sonra içine çökelek(lor) koyar yuvarlak olarak kapatır sonra tavanın içinde yağda pişirilir.
piştikten sonra pudra şeker eker yerdik

malzemeler:
mayalı hamurdan
1/2 saat dinlendirilir
pudra şekeri (toz şeker dövülür)
içi için:
250 gram tuzsuz lor peyniri
8-10 dal taze nane karıştırılır.

lokma gibi bir parça alınır içine (lor+bol naneli iç)konur.tavada pişirilir.
piştikten sonra pudra şekeri veya toz şekeri havanda döver üştüne ekilir.

hepinize afiyet olsun

(Biraz önce bu tatlının adının "Mizitropites" olabileceği mailini aldım.)






NENOŞ'UN GİRİT TATLISI (Mizitropites)
yaklaşık 10-12 ince krep için:
4 yumurta
1 su bardağı un ( 1cup)
1 tutam tuz
1 3/4 bardak (cup)süt
1 çorba kaşığı şeker
Hepsi birlikte karıştırılıp 1/2 saat dinlendirilecek

içi için:
250 gram tuzsuz lor peyniri
8-10 dal taze nane1 çorba kaşığı kuru nane
üzeri ve içine dökmek için bal.

Dinlendirdiğiniz karışımı, çok az yağlanmış tavaya 1 er kepçe dökerek, mümkün olduğunca ince krepler yapın.
Tamamez tuzsuz lor peynirini, ince kıyılmış nane ve kuru nanelerle iyice karıştırıp, hazırladığınız kreplere bölüştürün, krepler henüz sıcakken üzerine azıcık bal gezdirin, ister ikiye katlanmış, ister rulo yaparak kapatın.
Üzerine bal dökerek ılık servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder